loading...
سرباز ایتک بلوچستان
عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 692 جمعه 19 خرداد 1391 نظرات (0)
جامعه بلوچ های مقیم کشور کانادا با بر پایی نمایشگاهی در روز 31 مارس2012در محل
 
دانشگاه سایمون فریز شهر سوری(کانادا)هنر و ادب قوم بلوچ را به نمایش گذاشتند
 
در این مراسم موسیقی بلوچ،هنرهای دستی،بحث و گفتگو در مورد آداب و رسوم،
 
لباس های گلدوزی شده ومناظر تاریخی بلوچستان به نمایش گذاشته شدند
 
در نمایشگاه فرهنگی بلوچ اعضای کابینه دولت،مدیران مرکز مطالعات و تحقیق،اساتید و دانشجویان
 
و مخاطبین(عموم مردم)در این  نمایشگاه حضور داشتند
 
در محل این نمایشگاه مراسمی نیز برگزار گردید که آقای حسین بلوچ (دانشجوی دانشگاه)نطق
 
افتتاحیه مراسم را قرائت کردند:
 
""وقتی من کوچک بودم پدر و مادرم به این کشور مهاجرت کردند،همان طور که می دانید کشور
 
کانادا یک کشور چند اقلیتی می باشد،به نظر من یکی از رایج ترین
 
سئوالی که ذهن مردم این کشور را درگیر می کند این است که،
 
من اهل کجا هستم؟،زادگاهم کجاست؟
 
اوایل که به اینن کشور آمده بودیم وقتی من اذهان می کردم که بلوچ هستم،همه با تند رویی
 
به من نگاه می کردند و از هم کلامی با من خود داری می کردند
 
امروز در این مراسم و این نمایشگاه به شما ثابت خواهم کرد که قوم بلوچ،یک قوم متحد،
 
دارای فرهنگ ذاتی و خاص است و دارای روحیه دوستی و عزت است..."" 
 
پرفسور سویی آمل(sue hammell)نیز در سخنرانی خود اظهار داشتند:
 
""من نیز یک مهاجر هستم،من علاقه خاصی به آثار سوزن دوزی قوم بلوچ دارم و هم چنین از مناظر
 
و هنرهایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته بودند چشم انداز و احساس خیلی عجیب در من
 
بوجود آورد و خیلی خوشحالم که در این مراسم حضور دارم...""
 
وشدلانی دیوان
 
 
وشدلانی دیوان
 
 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ،به سايت سرباز ایتک بلوچستان خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وب سایت ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين . براي تبادل لينك هم ما را سرباز ایتک بلوچستان لینک کنید و خبرم کنی تا وب شما را لینک کنم و هر هفته با بهترین مطالب و عکس بروز میشه ادرس سایت http://sarbazitk.10r.ir/درضمن بحثهای سیاسی و مذهبی جدا خوداری کنید وب سایت زیر نظر جمهوری اسلامی می باشد با سپاس فراوان عبدالستار ملک ریسیی...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    میزان رضایت شما از موضوع وب سایت چیست
    تبلیغات شما
    کارت پستال درخواستی طراحان - سفارش از شما ، طراحی با ما
    دانلود آهنگ بلوچی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 569
  • کل نظرات : 1443
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 175
  • باردید دیروز : 354
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 175
  • بازدید ماه : 5,805
  • بازدید سال : 35,509
  • بازدید کلی : 620,688