loading...
سرباز ایتک بلوچستان
عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 277 یکشنبه 19 بهمن 1393 نظرات (0)


عطر گل‎ها را با اینترنت به دوستتان هدیه کنید!

به گزارش سرویس علمی جام نیوز، زمانی را تصور کنید که بتوان از طریق اینترنت و در کنار فرستادن متن و صدا و فیلم، آنچه را که هزاران کیلومتر دورتر از شماست ببویید، لمس کنید و یا حتی مزه کنید.

 

سالهاست که علاقمندان دنیای اینترنت آرزوی دیدن چنین روزی را دارند و حالا آدریان دیوید چیوک، استاد محاسبات فراگیر دانشگاه لندن سعی کرده با ابداعات جدیدش این آرزوی دیرین را عملی کند.

او می گوید: «تصور کنید در حال نگاه کردن به دسکتاپ، آیفون یا لپ تاپتان هستید. در این حالت همه چیز در آنسوی شیشه، و در آنسوی پنجره وجود دارد. در دنیای واقعی، ما می توانیم این پنجره ها را باز کنیم و هر آنچه را که در آنسو قرار دارد لمس کنیم، بچشیم یا ببوییم. بنابراین، آنچه باید انجام داد این است که شیوه برقراری ارتباط با رایانه مان را تغییر دهیم و آن را به آنچه در دنیای فیزیکی با هر پنج حسمان انجام می دهیم، نزدیک کنیم.»

 

برای بوییدن از طریق کامپیوتر، پژوهشگران دستگاه کوچکی ساخته اند به نام «سن تی» (Scentee) که به برنامه ویژه ای که روی گوشی های هوشمند نصب شده، متصل می شود.

 

آدریان دوید چیوک می گوید: «سن تی یک دستگاه کوچک است که می توانید آن را با یک رابط صوتی به تلفن همراهتان وصل کنید. این وسیله به شما اجازه می دهد که یک پیام بویایی را از طریق تلفنتان بفرستید. مثلا اگر تولد کسی باشد، می توانید برایش پیامی با بوی توت فرنگی بفرستید.»

 

این دستگاه کوچک به شما اجازه می دهد تا عطر گلهایی مانند اسطوخودوس و گل یاس، میوه هایی مانند توت فرنگی و یا رایحه های محرکی مانند قهوه را برای دیگران بفرستید. «سن تی» مجهز به یک کارتریج قابل تعویض با بوهای مختلف است و در هر کارتریج حدود ۱۰۰ اسپری مختلف وجود دارد. به این ترتیب و به کمک این فناوری و با استفاده از گوشی های هوشمند می توانید اتاق اطرافیان را به آرامی و متناسب با روحیات و سلیقه آنها با بوهای مختلف معطر کنید.

 

و اما برای حس لامسه، آدریان چیوک و گروهی از پژوهشگران ژاپنی، دستگاه کوچک حلقه ای شکلی ساخته اند که بوسیله آن می توان از طریق اینترنت حس لامسه را نیز منتقل کرد.

 

او می گوید: «این دستگاه «رینگ یو» (RingU) نامیده می شود و شما می توانید مثل انگشتر آن را به انگشت کنید. رینگ یو به گوشی هوشمند وصل می شود و به این ترتیب می توانید به هر کسی در دنیا از طریق اینترنت متصل شوید. مثلا من در لندن و دوستم در توکیوست. من می توانم انگشتانم را بفشارم و دوستم در توکیو این فشار را در انگشتانش از طریق اینترنت حس کند. این روشی برای برقراری ارتباطات لمسی از طریق گوشی های هوشمند است.»

 

وقتی کسی حلقه رینگ یو را لمس می کند، این احساس لمس به شیوه ای دیجیتالی به دیگر حلقه های مشابه منتقل می شود و همین حس را در آنجا تکرار می کند. این حلقه ها برای ارتباط و انتقال احساس، تکنولوژی بلوتوث را به کار می گیرند. با حلقه «رینگ یو» می توانیم یک شبکه خصوصی ایجاد کرده و از آن برای فرستادن پیامها، عکس ها و تصاویر استفاده کنیم.

 

آدریان چیوک همچنین نمونه اولیه دستگاهی را ساخته که «ماشین چشایی الکترونیکی» نامیده می شود. این وسیله قادر است طعمهای ترش، شور و تلخ را از طریق سیگنال های الکتریکی ایجاد کند، اما برای ایجاد طعمهای شیرین، لازم است کمی تغییر دما ایجاد شود و زبانمان را گرم کنیم. این سیگنال های الکتریکی هم می توانند از طریق اینترنت سفر کنند و به مقصد مد نظرمان برسند.

 

آدریان چیوک می گوید: «ما متوجه شدیم که در فرکانسهای ویژه ای و در دامنه های الکتریکی متفاوتی، می توان طعم و مزه های مصنوعی مختلفی را ایجاد کرد. برای ایجاد طعم های مجازی باید زبان را میان این دو صفحه نقره ای الکتریکی قرار داد. این صفحات الکتریکی زبان را تحریک می کنند و پیامی به مغزتان می فرستند و در نهایت باعث می شوند که شما چیزی مانند یک حس چشایی مجازی را در مغزتان درک کنید.»

 

تحقیقات آدریان چیوک همچنان ادامه دارد. او سعی دارد در آزمایشگاهش تا جای امکان، دنیای واقعی و دنیای مجازی را با یکدیگر ترکیب کند.


عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 226 سه شنبه 06 آبان 1393 نظرات (0)

دوربین 200 مگاپیکسلی هاسلبلاد (مدل 2014) 165 میلیون تومانی را ببینید

فناوری اطلاعات > سخت افزار - کسانی که کارهای عکاسی فوق حرفه‌ای کرده‌اند با دوربین هاسلبلاد آشنایی کامل دارند اما قطعاً اطلاعات کمی درباره جدیدترین دوربین این مدل بنام H5D-200c MS دارند که 200 مگاپیکسلی است.

 

کمپانی سوئدی از ترکیب 4 الی 6 شات رزولوشنی معادل 16352 در 12264 را به‌عنوان فایل خروجی با پسوند TIFF می‌دهد.

هر فایل قابل‌استفاده 573 مگابایت حجم دارد و یک تصویر استودیویی در ابعاد بزرگی نظیر 200 مگاپیکسل را عرضه می‌کند که اغلب کمپانی‌های تبلیغاتی از آن استفاده می‌کنند.

قیمت این دوربین 30 هزار پوند معادل 165 میلیون تومان است.

این کمپانی که مقرش در گوتنبرگ سوئد (سال تأسیس 1841)است که از جنگ جهانی دوم بدین سو روی دوربین‌های فوق گران و فوق حرفه‌ای کار می‌کند.

 

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 401 سه شنبه 06 آبان 1393 نظرات (1)

آیا می‌دانید شمار کاربران اینترنت در جهان چقدر شد؟

فناوری اطلاعات > اینترنت - ایسنا نوشت:

نوزدهمین کنفرانس سران مختار با حضور بیش از 3000 شرکت کننده از سراسر جهان در بوسان کره جنوبی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در اجلاس سران مختار 2014 که با حضور 104 وزیر، 35 معاون وزیر و بیش از 50 نماینده ویژه کشورها همراه است، حمدون توره - دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات - در سخنانی گفت: از سال 2007 تا کنون تعداد مشترکان تلفن همراه در سطح جهان، از 2.6 میلیارد به 3.9 میلیارد نفر رسیده و در همین دوره، تعداد استفاده کنندگان از اینترنت نیز از 1.2 میلیارد به 3.9 میلیارد نفر افزایش یافته است.

وی در ادامه با یادآوری نیاز به تصمیم گیریهای جسورانه برای کمک به برقراری ارتباطات گفت: امروزه ICT یک نیاز است و با توجه به این که میلیونها نفر در دنیا هنوز به ارتباطات دسترسی ندارند، لازم است برنامه‌ریزی کرد تا آحاد مردم به آن دسترسی یابند.

این اجلاس که با پخش پیام ویدیویی دبیرکل سازمان ملل متحد و سخنرانی رییس جمهوری کره جنوبی افتتاح شد، رییس جمهور کره جنوبی در سخنانی خطاب به نمایندگان کشورها ITUرا محور همکاریهای بین المللی دانست و گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش بسیار مهمی در توسعه زیرساخت کشورها و توسعه اقتصادی دارد.

بان کی مون - دبیرکل سازمان ملل - نیز در پیام خود به نوزدهمین کنفرانس سران مختار، با اشاره به نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در نزدیک کردن مردم به یکدیگر، پهن باند را باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین کشورها عنوان کرد و ICTرا کلید دستیابی به توسعه پایدار برشمرد.

محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - نیز که در راس هیاتی در این اجلاس حضور دارد، ضمن ملاقات و گفت وگو با وزرای همتای خود، در روز دوم کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 344 دوشنبه 05 آبان 1393 نظرات (0)

تا پیش از اینکه اپل سال 2007 اولین آی‌فون خودش را به دنیا معرفی کند، عبارت تلفن هوشمند هنوز مفهوم خاصی نداشت. حتی مخالفان سرسخت اپل هم باور داشتند که آی‌فون این کمپانی عصر جدیدی در زمینه تلفن‌های همراه آغاز کرد. تلفنی با صفحه تمام تاچ  و بزرگ، رابط کاربری تمام لمسی و اکوسیستم برنامه‌ای.

پس از آمدن آیفون این گوگل بود که اگر خاطرتان باشد با رقیبی مثل HTC Dream جلو آمد و حتی برندهای رقیبی مثل مایکروسافت و نوکیا هم خیلی زود پس از آن با اسمارتفون‌هایی وارد بازار شدند، اما تلفن‌ها پیش از اینکه آی‌فون بی‌آید چه شکلی بودند؟ قطعا دکمه داشتند و خیلی بیشتر از اسمارتفونهای الانی عمر می‌کردند.

با ما باشید تا نگاهی بی‌اندازیم به 10 تلفن و اسمارتفونی که پیش از آی‌فون در بازار حضور داشتند:

 T-Mobile SideKick 3 (پرچمدار سال 2006)

T-Mobile-SideKick-3-2006-flagship

در حالی که نوکیا و سونی اریکسون در اروپا و دیگر نقاط جهان دو برند حکمران بودند، آمریکا نیز مهره خود را در این بازی داشت. Sidekick نام تلفن‌های متن دوستی بود که تقریبا در جیب هر نوجوانی دیده می‌شد. Sidekick یکی از آن تلفنهایی است که تب پیامک زدن را بسیار داغ کرد.

 BlackBerry Pearl 8100 (پرچمدار 2006)

BlackBerry-Pearl-8100-2006-flagship

بلک بری بیش از یک برند بود و در اوایل دهه اول قرن بیست و یکم و با تلفنی مثل BlackBerry Pearl 8100 بیشتر تبدیل به یک وسواس شده بود. این برند کانادایی آن روزها در استخر پول شناور بود.

 Motorola Q (پرچمدار ویندوز موبایل سال 2005)

Motorola-Q-2005-Windows-Mobile-flagship

پیش از اینکه ویندوز فون با این کاشی‌های زنده‌اش در دل اسمارتفونها سکنی گزیده باشد، این ویندوز موبایل بود با شباهت زیادش به ویندوز دسکتاپ دل از خیلی‌ها می‌برد. Motorola Q یکی از آن تلفن‌هایی بود که مایکروسافت حسابی به آن می‌بالید.

 Nokia N95 (پرچمدار 2006)

Nokia-N95-2006-flagship

در زمینه تولید اسمارتفون یک کمپانی و یک پلت فرم غیر قابل بحث است و آن نوکیاست. کمپانی فنلاندی سال 2006، Nokia N95 را به بازار فرستاد. امروز و پس از گذشتن 8 سال از حضورش، هنوز هم دوربین بسیار خوب و سیستم عامل همه چیز تمامش را از یاد نبرده‌ایم .

Nokia 6300 (سال 2007،قیمت 250 دلار)

Nokia-6300-2007-250

این تلفن برای توده مردم ساخته شده بود، در عین حال که ویژگی‌های فوق‌العاده خودش را هم داشت. طراحی این تلفن در سرتاسر جهان مورد پسند همه کاربران بود. بدنه مستطیلی، جنس عالی و کیبورد خوب همگی با هم در یک جا، یکی از جذاب‌ترین تلفنهایی را که تا بحال ساخته شده‌اند ایجاد کرده بودند.

Sony Ericsson K750 (پرچمدار سال 2005، قیمت 700 دلار)

Sony-Ericsson-K750-2005-flagship-700

سونی اریکسون سال 2012 به حضورش تحت این نام پایان داد، اما این کمپانی کمی قبل‌ترش به خاطر تلفنهای دوست داشتنی که داشت بسیار محبوب بود. K750 یکی از زیباترین و محبوب‌ترین تلفنهای این برند بود که در زمان اوج این کمپانی روانه بازار شد.

 Motorola RAZR V3 (پرچمدار سال 2004، قیمت 650 دلار)

Motorola-RAZR-V3-2004-flagship-650

در عصر تلفنهای پایین رده و زمانی که اسمارتفونی به شکل امروزی وجود نداشت، اگر بخواهیم یک تلفن را معرفی کنیم که عملکرد و استایل ظاهری را با هم در ترکیبی بسیار زیبا گرد هم آورده بود، باید حتما نام Motorola RAZR V3 را ببریم. این تلفن خیلی زود به دست کاربران در سرتاسر دنیا رسید.

Sony Ericsson P910 (پرچمدار سال 2004، قیمت 680 دلار)

Sony-Ericsson-P910-2004-flagship-680

فبلت‌ها را امروزه اسمارتفون‌های غول آسایی می‌دانند که می‌خواهند تا آنجا که می‌توانند بدون توجه به اندازه در اختیار کاربران بگذارند. Sony Ericsson P910 هم یکی از همین دستگاه‌ها بود که در زمان خودش دارای یک صفحه بزرگ و البته سخت‌افزار بسیار قدرتمند بود.

 Nokia 3310 (سال 2000، قیمت 180 دلار)

Nokia-3310-2000-180

واقعا نمی‌شود از تلفن‌های پیش از آی‌فون بگوییم و حرفی از Nokia 3310 نزنیم. این تلفن تمام پلاستیکی که می‌توانستید با آن مار هم بازی کنید، هنوز هم اگر در بازار باشد، انتخاب خیلی‌هاست!

 Nokia E51 (سال 2007)

Nokia-E51-2007

سری E نوکیا برای افراد فعال در بیزینس که در واقع نیاز به تلفنی دارند که کاربردی باشد بسیار مناسب بود. این تلفن هم زیبا بود و هم خوب کار می‌کرد.

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 215 یکشنبه 09 تیر 1392 نظرات (0)

 طی فصل نخست سال ۲۰۱۳ میلادی، کشور هند برای نخستین بار موفق شد با پشت‌ سر گذاشتن ژاپن از نظر ارزش بازار به سومین قطب بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود.

به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، در این دوره زمانی سه شرکت سامسونگ، Micromax و اپل از جمله مراکزی بودند که بخش اصلی بازار گوشی‌های هوشمند هند در اختیار آن‌ها بود که البته به گفته کارشناسان مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics دیگر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تلفن‌های همراه هم در کنار آن‌ها حضور داشتند.

 
"لیندا سوی"(Linda Sui) از تحلیلگران این مرکز تحقیقاتی توضیح داد: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که 10.0 میلیون گوشی هوشمند در فصل نخست سال 2013 میلادی در کشور هند عرضه شده است که این رقم نسبت به 3.8 میلیون گوشی هوشمند عرضه شده در مدت مشابه سال قبل از آن رشد 3 برابری را نشان می‌دهد».
 
وی در ادامه گفت: «هند برای نخستین بار در فصل نخست سال 2013 میلادی با پشت‌سر گذاشتن کشور ژاپن از نظر ارزش بازار به سومین قطب بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شد و در این زمینه پس از کشورهای چین و آمریکا قرار گرفت».
 
"نیل شاه"(Neil Shah) تحلیلگر برتر مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics هم در این خصوص خاطرنشان کرد: «سرعت رشد هند در این بازار از میان رشد جهانی چهار برابر بیشتر است. عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند با میانگین رشد سالانه 39 درصد دنبال می‌شود و این در حالی است که رشد سالانه این بازار در کشور هند 163 درصد اعلام شده است».
 
وی همچنین اظهار داشت: «سرعت رشد بازار گوشی‌های هوشمند هند از بزرگترین بازارهای جهان هم بیشتر است. رشد سالانه بازار گوشی‌های هوشمند در چین 86 درصد، در کشور ژاپن 24 درصد، در آمریکا 19 درصد و در هند 163 درصد اعلام شده است».
 
 
عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 414 یکشنبه 09 تیر 1392 نظرات (0)
مدل ویژه HTC One همراه با بدنه‌ای از طلای 24 عیار به قیمت 1895 پوند در بازار فروخته می‌شود و اگر قصد داشته باشید این محصول را با طلای سرخ خریدی کنید، قیمت آن به 1995 پوند می‌رسد.
زمانی که شرکت HTC گوشی هوشمند One را معرفی کرد، از جانب کاربران جهانی بسیار مورد توجه قرار گرفت و افراد زیادی ابزار تمایل کردند تا این محصول پیشرفته با بدنه آلومینیومی را برای خود خریداری کنند. اما این طور که خبرهای جدید نشان می‌دهد، مدل ویژه‌ای از این گوشی هوشمند عرضه شده که می‌تواند بیش از پیش توجه هر کاربری را به خود جلب کند.
 
به گزارش فارس به نقل از جی‌اس‌ام‌ آرنا، این مدل ویژه از گوشی هوشمند HTC One در شرکت Goldgenie تولید شده و با جواهراتی تزیین شده که محصول یاد شده را از هر گوشی هوشمندی در بازار جهانی مجزا می‌سازد.
 
مدل لوکس گوشی هوشمند HTC One با بدنه‌ای از طلای 24 عیار ساخته شده است و البته همه امکانات لوکس آن به اینجا ختم نمی‌شود.
 
این گوشی هوشمند همراه با یک جعبه چوبی بسیار لوکس به دست کاربران می‌رسد که داخل این جعبه سند معتبر مربوط به ارزش طلای به‌کار رفته در بدنه گوشی آورده شده است.
 
مدل ویژه HTC One همراه با بدنه‌ای از طلای 24 عیار به قیمت 1895 پوند در بازار فروخته می‌شود و اگر قصد داشته باشید این محصول را با طلای سرخ خریدی کنید، قیمت آن به 1995 پوند می‌رسد. 
 
یک مدل دیگر از این گوشی با بدنه‌ای از جنس پلاتین ساخته شده است که این مدل هم 2095 دلار قیمت دارد.

رکورد باریک‌ترین گوشی دنیا شکست

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 501 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

رکورد باریک‌ترین گوشی دنیا شکست

یک شرکت چینی اقدام به ساخت باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا با ضخامت 5.6 میلی‌متر کرده است.
به گزارش موبنا، تاکنون شرکت هوآوی عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا را به گوشی Ascend P6 اختصاص داده بود، اما هم‌اکنون شرکت چینی Umeox اقدام به ساخت گوشی هوشمندی با ضخامت 5.6 میلی‌متر کرده و رکور باریک‌ترین گوشی دنیا را به نام Umeox X5 ثبت کرده است.
به این ترتیب Umeox X5 حدود نیم میلی‌متر از گوشی هوآوی باریک‌تر است.

barikk.jpg
این دستگاه دارای صفحه نمایش 5.3 اینچی، دوربین هشت مگاپیکسلی است و از نسخه 4.2.2 Jelly Bean سیستم‌عامل آندروید پشتیبانی می‌کند.
در مورد باتری و میزان زمانی که شارژ نگه می‌دارد اطلاعی ارایه نشده است.

بلوتوث چگونه کار میکند ؟

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 315 شنبه 18 خرداد 1392 نظرات (0)

بلوتوث برای نخستین بار در شرکت اریکسون در سال ۱۹۹۴طرح‌ریزی شد که بین تلفن‌های همراه و یک گوشی بی‌سیم یک ارتباط رادیویی برقرار می‌کرد.

                             

مسلم عزتی – کارشناس مهندسی نرم‌افزار – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: فن‌آوری بلوتوث برای تلفن‌های همراه، PDAها، رایانه‌ها، دستگاه‌های ضبط و پخش استریو، اتومبیل‌ها و لوازم خانگی استفاده می‌شود.

وی افزود: این فن‌آوری توسط یک تراشه کوچک، یک ارتباط رادیویی کوتاه برد را میسر می‌کند و با بهره از آن می‌توان شبکه PAN یا شبکه شخصی را به وجود آورد.

عزتی تصریح کرد: شعاع برد مفید آن حدود ۱۰ متر (حتی با وجود موانع مثل دیوارها) و سرعت انتقال آن ۷۲۰ کیلو بایت است؛ چگونگی کارکرد آن از این قرار است که تراشه‌هایی بلوتوثی که در دستگاه‌ها تعبیه شده به صورت خودکار همدیگر را می‌شناسند و ارتباط برقرار می‌کنند.

این کارشناس گفت: در بلوتوث یک استاندارد ۱۰۰ متری نیز وجود دارد که توان الکتریکی بیش‌تری را طلب می‌کند. هر وسیله بلوتوث دارای یک تراشه فرستنده / گیرنده مربع ۴ سانتی متری است که در باند فرکانس رادیویی ISM یا صنعتی، پزشکی، علمی از ۴۰٫۲ گیگاهرتز تا ۴۸٫۲ گیگاهرتز عمل می‌کند و دلیل انتخاب این فرکانس رایگان بودن آن در سراسر جهان و نداشتن محدودیت مجوز است.

عزتی خاطرنشان کرد: بلوتوث یک استاندارد شبکه‌ای و دارای دو سطح است که سطح اول به عنوان سطح فیزیکی شناخته می‌شود و سطح بعدی به عنوان سطح قراردادی شناخته می‌شود، که این قراردادها شامل مکان و زمان ارسال اطلاعات، تعداد بیت‌های ارسالی در آن واحد و همچنین تعداد وسایلی که در عملیات تبادل اطلاعات می‌توانند، شرکت کنند.

 

منبع : فان پاتوق

لامپ خورشیدی برای تأمین روشنایی مناطق فقیرنشین

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 332 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)

محققان آمریکایی با ابداع لامپ بادشدنی قابل حمل، امکان تأمین روشنایی در شرایط اضطراری و در مناطق فقیرنشین را فراهم کرده اند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی بیش از 1.3 میلیارد نفر از مردم جهان دسترسی به شبکه برق نداشته و برخی مناطق نیز شاهد قطعی مکرر برق در ساعات مختلف روز هستند؛ همچنین وقوع سیل و زلزله نیز می تواند باعث قطع شبکه برق در مناطق حادثه دیده شود.

محققان آمریکایی شرکت Mpowerd روشی نسبتا ساده و ارزان برای تأمین روشنایی در این مناطق ابداع کرده اند.

لامپ قابل حمل لوسی (Luci) مجهز به پنل خورشیدی و حلقه ای شامل 10 لامپ LED سفید رنگ است که در کف یک سیلندر شفاف تعبیه شده اند که نوری معادل لامپ 60 وات تولید می کند.

این لامپ از پلاستیک زیست تخریب پذیر تولید شده و خطر شکستگی مانند لامپ های شیشه ای متداول را ندارد؛ می توان از آن در هنگام بارندگی براحتی استفاده و حتی لامپ را به لباس متصل کرد.

با دمیدن در سوپاپ بالای سیلندر، محفظه باد شده و نور بیشتری در محیط پخش می‌شود و در حالت لامپ تاشو می‌توان از آن مانند چراغ قوه استفاده کرد.

این لامپ بدلیل بهره‌مندی از پنل‌های خورشیدی علاوه بر کارآیی در شرایط اضطراری مانند وقوع سیل و زلزله، در مناطق فاقد شبکه برق نیز کاربرد دارد.

پنل خورشیدی ظرف شش ساعت می‌تواند باتری لیتیوم یون لامپ «لوسی» را شارژ کند که تا 12 ساعت نور را فراهم می کنند؛ عمر مفید باتری نیز حدود یکسال است.

«جیسون آلن سیندر» مخترع این لامپ قصد دارد با افزودن شارژر تلفن همراه و هات اسپات وای فای، کارآیی این سیستم را ارتقاء دهد.

لامپ قابل حمل خورشیدی «لوسی» با قیمت 16 دلار به بازار عرضه شده و خریداران می توانند با پرداخت 20 تا 25 دلار، یک لامپ را خریداری کرده و لامپ دیگری را برای ساکنان مناطق فقیرنشین آفریقا ارسال کنند.

منبع خبر: ایسنا



اپل آیفون ۵ را معرفی کرد

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 397 جمعه 07 مهر 1391 نظرات (0)
ایتنا - آیفون جدید با ضخامت ۷.۶ میلی‌متر ۱۸٪ باریکتر از 4S است.
اپل آیفون ۵ را معرفی کرد



در چند سال اخیر درز کردن اطلاعات و مخصوصا ظاهر محصولات جدید اپل از گوشه و کنار، به یک رسم تبدیل شده‌است.
آیفون ۵ بالاخره و با وجود شایعات بسیار زیاد درباره ظاهر و امکاناتش، معرفی شد.

همانطور که می‌دانید این ششمین گوشی آیفون است.
روزی که همه انتظار معرفی آیفون ۵ را داشتند، اپل به معرفی آیفون ۴S بسنده کرد و ششمین گوشی‌اش، آیفون ۵ نام گرفت. 


به گزارش ایتنا آیفون جدید با ضخامت ۷.۶ میلی‌متر ۱۸٪ باریکتر از 4S است.
این گوشی همچنین با وزن ۱۱ گرم ۲۰٪ سبک‌تر از نسخه قبلی‌ش ساخته شده است.
با اینکه قاب آیفون از شیشه و آلومینیوم است، از گوشی Galaxy S ۳ با قابی که بیشترش پلاستیک است سبک‌تر ساخته‌شده است.
 صفحه نمایش این آیفون جدید نیز ۴ اینچ شده که نیم اینچ از ۴S بزرگتر است.

تفکیک‌پذیری صفحه نمایش به ۶۴۰ × ۱۱۳۶ ارتقا پیدا کرده که در هر اینچ مربع تعداد ۳۲۶ پیکسل گنجانده شده که نشان‌دهنده کیفیت بسیار بالای این صفحه نمایش است.

این صفحه نمایش کشیده‌تر، امکان قراردادن آیکون‌های بیشتری در صفحه را به کاربر می‌دهد.
نرم‌افزارهای قدیمی‌تر روی این نسخه اجرا می‌شوند ولی نه به حالت تمام صفحه. نرم‌افزارهای برای اجرای تمام صفحه باید به‌روزرسانی شوند.

صفحه نمایش جدید آیفون به نسبت ۱۶:۹ نزدیک‌تر شده ولی کماکان این نسبت را ندارد.
داشتن این نسبت برای دیدن فیلم به‌صورت تمام صفحه کاربرد دارد. 

آیفون جدید از شبکه‌های نسل چهارم هم پشتیبانی می‌کند.
اپل ادعا می‌کند پردازنده جدید A۶ دو برابر از A۵ سریع‌تر است.
برای تایید صحت ادعای اپل باید منتظر آزمایش‌ها ماند.

این پردازنده همچنین ۲۲ درصد کوچکتر از نسخه قبلش است که به طراحان اپل اجازه داده گوشی را تا این حد باریک طراحی کنند.
پردازنده جدید انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند که طول عمر باتری را بیشتر می‌کند. 

قیمت آیفون ۵ با ۱۶ گیگابایت حافظه دائم ۱۹۹ دلار، ۳۲ گیگابایت ۲۹۹ دلار و ۶۴ گیگابایت ۳۹۹ دلار است.

شارپ تلویزیون ۹۰ اینچی ساخت

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 405 جمعه 02 تیر 1391 نظرات (1)

همکاران سیستم- شرکت شارپ از ساخت یک تلویزیون ال‌ای دی ۹۰ اینچی خبر داده است که در نوع خود بزرگ‌ترین تلویزیون در آمریکا محسوب می‌شود.

شرکت ژاپنی شارپ که یکی از سازندگان مطرح دستگاه‌های تلویزیون در سطح جهان است، در کنفرانس مطبوعاتی خود در نیویورک از تلویزیون ۹۰ اینچی خود رونمایی کرده است.

شارپ در ساخت این تلویزیون از فناوری ال‌ای دی و AQUOS استفاده کرده است. یکی از ویژگی‌های این تلویزیون این است که در هنگام نمایش صحنه‌های حرکت سریع و رویدادهای ورزشی از تارشدن تصویر جلوگیری می‌کند.
بر اساس این گزارش، این تلویزیون که دارای کیفیت اچ دی است، از هم اکنون در بازار آمریکا قابل موجود است. این دستگاه تلویزیون دارای قابلیت اتصال به شبکه‌های Wi-Fi و رابط کاربری SmartCentral است که کاربر به کمک آن‌ها می‌تواند به شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های پخش فیلم دسترسی داشته باشد. تلویزیون جدید شارپ قابلیت تجهیز به یک دوربین جانبی را نیز داراست که امکان چت تصویری با نرم افزارهایی مثل اسکایپ را برای کاربر فراهم می‌کند.
شرکت شارپ در تلویزیون ۹۰ اینچی جدید خود خدمات جدیدی عرضه کرده است که تکنیسین‌ها و متخصصان فنی تلویزیون از راه دور می‌توانند برخی تنظیمات لازم را بر روی آن پیاده کنند. این تلویزیون دارای ۱۴۱ پوند وزن و ۵ اینچ ضخامت است.
شارپ ادعا کرده است این تلویزیون در مصرف برق نیز تا حد قابل توجهی صرفه جویی می‌کند. بنا بر اعلام شارپ این تلویزیون در زمینه مصرف برق برای یک کاربر متوسط سالانه فقط ۲۸ دلار هزینه در بر خواهد داشت. اما به نظر می‌رشد قیمت ۱۰۹۹۹ دلاری این تلویزیون ۹۰ اینچی جای چندانی برای صرفه جویی اقتصادی باقی نخواهد گذاشت.
                      

6 راه ترك اعتياد به فيس‌بوك

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 547 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (3)

6 راه ترك اعتياد به فيس‌بوك

سارا گلچین - این روزها شبکه اجتماعی فیس بوک فراتر از یک وسیله ارتباطی ساده در حال نقش بازی کردن در زندگی من و شماست و حتی کسانی را می توان یافت که فیس بوک نقش اول زندگیشان را ایفا می کند.
فیس بوک علاوه بر ایجاد امکان ارتباط سهل و آسان و به اشتراک گذاشتن حرف ها و دغدغه ها با دیگران می تواند بستر کسب و کار هم باشد و به شرط استفاده درست نه تنها مخرب نیست که می تواند دوست خوب و مهربانی هم باشد.
اما امان از آن روز که فیس بوک تبدیل به عادت برای کاربرانش شود، چرا که ترک عادت موجب مرض است! البته این ترک عادت زمانی موجبات مرض را فراهم می آورد که از راه و روش صحیح نباشد و به نوعی زور پشت سرش باشد.
اگر جزو آن دسته از عاشقان فیس بوک هستید که حتی فکر دل کندن از آن هم برایتان عذاب آور است، حتما این گزارش را بخوانید تا با روش های ساده اما تضمینی ترک اعتیاد فیس بوکی آشنا شوید:

           

از هتل زیر اب تا هواپیمای جدید بوینگ +عکس

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 669 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (0)

گوشی جدید سامسونگ، هواپیماهای جدید بوئینگ، هتل های زیر آبی، هواپیماهای برقی هیبریدی، ماشین برقی جگوار از جمله مهمترین اخبار فناوری در هفته گذشته است.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، در هفته گذشته چند فناوری جدید وارد بازار شده است که در اینجا تعدادی از این فناوری ها را به شما معرفی می کنیم.

Galaxy S III: مطمئنا در هفته گذشته مهمترین اخباری که می توانستیم از دنیای تکنولوژی داشته باشیم رونمایی شدن از گوشی جدید سامسونگ بود. این گوشی دارای یک صفحه نمایش 4.8 اینچی است و مجهز به آخرین سیستم آندروئیدی است. بیشتر اطلاعات را می توانید اینجا مطالعه کنید.

هواپیماهای جدید بوئینگ: بوئینگ یکی از بزرگترین کارخانه های هواپیما سازی در دنیا است و البته به دنبال ساخت هواپیماهای جدید نیز هست. در هفته گذشته اطلاعاتی در مورد هواپیمای مافوق صوت این شرکت به بیرون درز کرد که البته باید منتظر ورود آن در چندین سال اینده باشیم. این هواپیما به خاطر مصرف سوخت بسیار پایینش معروف است. سفر با هواپیماهای مافوق صوت بسیار لذت بخش خواهد بود.

هتل های زیر آبی: ایده خانه های روی آب چند سالی است که ذهن بسیاری از طراحان را درگیر کرده است و البته در هفت گذشته اطلاعتی در مورد هتل های روی اب دبی به گفته شد. این هتل های بسیار لوکس به مسافران این اجازه را می دهند تا شب ها زیرآب استراحت کنند و از دنیای زیر آب لذت ببرند.

هواپیماهای برقی هیبریدی: به تازگی شرکت هواپیمایی به نام Volta Valore اقدام به تولید مدل های هواپیماهای خصوصی کرده است و البته این هواپیماها به صورت برقی کار می کنند اما نگران تمام شدن شارژ آن ها در بین زمین و آسمان نباشید چرا که با رسیدن به آخرهای شارژ خود به خود هواپیما روی موتور هیبریدی قرار می گیرد وشما را به مقصدتان می رساند.

ماشین برقی جگوار: جگوار نیز مانند دیگر شرکت های دیگر پا به عرصه ماشین های الکتریکی گذاشته است. این ماشین که XKX نام دارد با یک طراحی بسیار زیبا و موتور برقی می تواند رقیب بزرگی برای شرکت های فعال در این زمینه باشد. موتور این ماشین به وسیله سلول های کوچکی که روی سطح آن است شارژ می شود. یکی دیگر از نوآوری های این ماشین این است که در هنگام پارک کردن ماشین آینه بغل های آن ناپدید می شود.

تصاویر/ رونمایی از اولین تبلت ایرانی

عبدالحکیم دهقان بازدید : 458 جمعه 26 خرداد 1391 نظرات (0)

تصاویر/ رونمایی از اولین تبلت ایرانی

اولین تبلت ایرانی با برخورداری از جدیدترین تکنولوژی و فناوری روز دنیا به نام “دیمو” امروز در کشور رونمایی شد.

به گزارش ایران ویج به نقل از مهر؛ رضا مریداوی، مدیرعامل شرکت تولیدکننده این تبلت در مراسم رونمایی از این تولید ایرانی اظهار داشت: هم اکنون ماهانه به صورت میانگین ۱۰ هزار دستگاه از این کالای ملی در کشور تولید می‌شود که طبق برنامه قرار است این میزان به ۲۰ هزار دستگاه در ماه برسد به گونه‌ای که ظرفیت تولید تا پایان سال ۹۱ دو برابر شود.

 

وی با بیان اینکه در فاز نخست تولید دو مدل تبلت ایرانی وارد بازار ایران می‌شود که قیمت‌های آن نصف قیمت تبلت‌های مشابه خارجی در بازار است، افزود: تبلت‌ ۷۰۰ دیمو با برخورداری از صفحه نمایش ۷ اینچی با قیمت ۳۹۰ هزار تومان و مدل دیمو ۹۰۰ با برخورداری از صفحه نمایش ۹ اینچی با قیمت ۵۸۰ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

وی گفت: این تبلت‌ها دارای دو ماه گارانتی تعویض و ۱۲ ماه گارانتی خدمات پس از فروش هستند.

مریداوی اعلام کرد: ‌این تبلت‌های ایرانی از شنبه هفته آینده در تمامی نمایندگی‌های مجاز در سراسر کشور موجود است و متقاضیان می‌توانند آنها را خریداری کنند.

 

وی با تاکید بر حمایت مسئولان از این محصول داخلی اعلام کرد: در صورت عدم حمایت شاهد افزایش قاچاق این کالای ارتباطی خواهیم بود.

وی افزود: شعار ما این است که این محصول را با طراحی و کیفیت بالا تولید کنیم تا زندگی دیجیتالی را برای مصرف کننده راحت‌تر کنیم.

 

مدیرعامل شرکت تولید کننده اولین تبلت ایرانی با بیان اینکه این شرکت قصد دارد اولین تولید کنده تبلت در خاورمیانه باشد، اعلام کرد: براساس برنامه و سیاست‌های این شرکت این کالا تا پایان سال جاری به دو کشور خاورمیانه صادر خواهد شد

هدفون برای شنیدن موسیقی بهتر است یا اسپیکر؟

عبدالحکیم دهقان بازدید : 683 جمعه 26 خرداد 1391 نظرات (0)

هدفون برای شنیدن موسیقی بهتر است یا اسپیکر؟

یک راه فایق آمدن بر این نویزها، این است که صدای موسیقی هدفون را تا حد ممکن بلند کنیم که البته با این کار سلامت شنوایی و گوش تان را به صورت جدی به خطر انداخته اید. وقتی شما موسیقی را با اسپیکرهای استریو گوش می کنید هر دو کانال استریو توسط دو گوش شنیده می شود. اما هنگام استفاده از هدفون چنین مشکلی وجود ندارد. هر گوش صدای مخصوص خودش را می شنود. گوش چپ صدای مربوط به کانال چپ و گوش راست صدای کانال راست استریو را می شنود.

تمام وظیفه هدفون ها این است که صدا را به درستی به گوش شما برسانند اما وقتی موسیقی را با اسپیکرها گوش می کنید صدای حاصل از اسپیکرها را می شنوید به علاوه صدایی که از انعکاس صدا بر اتاق و دیگر اشیای اطراف حاصل می شود. البته هر چه به اسپیکرها نزدیک تر باشید صدای حاصل را مستقیم تر و بدون انعکاس محیط می شنوید.

اگر روی میز کامپیوتر از اسپیکر استفاده کنید و آنها فاصله مناسبی با گوش شما داشته باشند معمولا تجربه ای خوب و تقریبا مشابه با هدفون به شما می دهد و شنیدن موسیقی را لذت بخش تر می کند. نکته ای که وجود دارد این است که صدای موسیقی استریو در هدفون ها هیچ وقت به اندازه گوش کردن از طریق اسپیکرها طبیعی به نظر نمی رسد. اما بزرگ ترین مزیت هدفون ها این است که متغیرهای مختلف محیطی را حذف می کنند. هرچند نباید فراموش کنید که صداهای محیط هم به راحتی روی کیفیت صدای هدفون تاثیر می گذارند.

جالب است بدانید که حتی اگر از هدفون هایی با قابلیت noise-canceling استفاده کنید باز هم صداهای محیط بر کیفیت چیزی که می شنوید موثر اند. روش های حذف نویز فقط آنها را کاهش می دهند اما هیچ گاه قادر به حذف آنها نیستند. بنابراین صدای اتومبیل، قطار و همهمه افراد همگی روی کیفیت چیزی که می شنویم تاثیر دارد.

یک راه فایق آمدن بر این نویزها، این است که صدای موسیقی هدفون را تا حد ممکن بلند کنیم که البته با این کار سلامت شنوایی و گوش تان را به صورت جدی به خطر انداخته اید. در نهایت هیچ هدفونی نمی تواند با یک سیستم اسپیکر غول پیکر رقابت کند. اما همانطور که گفتیم کیفیت چیزی که می شنوید به وضعیت اتاق شما نیز وابسته است. جالب است بدانید که وقتی در مورد مقایسه هدفون و اسپیکرها صحبت می کنیم سلیقه افراد به سن شان هم بستگی دارد. افراد زیر ۳۰ سال معمولا هدفون را ترجیح می دهند و بالا ۳۰ ساله ها اسپیکر را بیشتر دوست دارند.

این نکته را هم نباید فراموش کنید که ممکن است اسپیکرها لذت بیشتری برای گوش کردن موسیقی به ما بدهند اما قیمت هم گزینه مهمی است. داشتن یک هدفون با کیفیت بسیار خوب حدود ۱۰۰ دلار برایتان آب می خورد. اما برای داشتن اسپیکرهایی با چنین کیفیتی باید حداقل بیشتر از ۵ برابر این عدد هزینه کنید. بنابراین هدفون ها در نهایت ارزان تر تمام می شوند. ضمن اینکه برای لذت بردن از اسپیکرها شاید نیاز باشد کمی در اتاق هم دستکاری کنید تا کیفیت صدای بهتری در اختیار داشته باشید.

ابتکار دانشجویان اوگاندایی برای مبارزه با فساد

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 497 چهارشنبه 17 خرداد 1391 نظرات (11)
تعدادي از دانشجويان در اوگاندا برای مبارزه با فساد در اين کشور سایتی راه انداخته اند تا همه مردم اطلاعات مستندشان از فساد را افشا ‌کنند.
به گزارش الف به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، این سایت حفاظت شده برای دانشجویان این شرایط را فراهم می‌کند که گزارش‌های مربوط به فساد را از جمله فساد مالی افراد در دانشگاه‌ها را با استفاده از نام ناشناس ارائه كنند.
از جمله هدف این سایت تمرکز بر تغییرات نظام مند به منظور پاکسازی فضای دانشگاه‌ها از افراد فاسد و همچنين پرسنلي است كه به وظايف خود عمل نمي‌كنند.
سازمان‌دهندگان این وب سایت اعلام کردند: معتقدیم که تمرکز اولیه بر پرسنل دانشگاه‌ها بیشتر از فساد جلوگیری خواهد کرد. زمانیکه افراد از جمله پرسنل دانشگاه‌ها به این نتیجه برسند که به خاطر اقداماتشان با پیامدهایی مواجه می‌شوند، حتما خود را تغییر می‌دهند.
در این وب سایت کاربر می‌تواند بدون معرفي خود اسنادي از رشوه‌هاي ردو بدل شده يا درخواستي و نيز قانون‌شكني‌هاي مالي در بانك‌ها و ادارات دولتي را ارائه كنند.
در این وب سایت آمده است: اگر دانشجویان در دانشگاه‌ها بیاموزند که نمراتشان را با پول بخرند و یا بتوانند با اقدامات غيرقانوني از کاغذ بازی و فعاليت‌هاي اداري به راحتي عبور كنند، این موضوعات در آینده کاری آنها تاثیر می گذارد اما اگر همین افراد اختیار و قدرت این را داشته باشند که سوءاستفاده کنندگان و مفسدان را به سزای اعمال غیرقانونی‌شان برسانند، کشور اوگاندا سال‌های آتی خوبی در پیش خواهد داشت.
آفركن اكسپرس نيز از كامپالا گزارش داده در مدت كوتاهي كه اين سايت به راه افتاده، مراجعان به مراكز دولتي و شهرداري‌ها كمتر با درخواست رشوه روبرو شده‌اند و به ويژه فسادمالي شديد در دانشگاه‌هاي اين كشور تا حد زيادي مهار شده است.

زندگی در دریا در جزیره ای خصوصی

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 530 سه شنبه 16 خرداد 1391 نظرات (0)
زندگی در دریا در جزیره ای خصوصی
تصاویری فوق العاده و شگفت انگیز از هتل شناور خورشیدی
یک طراح ایتالیایی طرح یک هتل شناور مجلل را ارائه کرده است انرژی خود را به طور کامل از طریق سلولهای خورشیدی رنگ حساس که در دیوارها و سقف آن کار گذاشته شده، تأمین می کند.
  
به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (June 2)، میشل پوزولانتی طراح صنعتی ایتالیایی در رابطه با طرح "استراحتگاه شناور خورشیدی" خود اظهار داشته است : این هتل می تواند در امتداد خطوط ساحلی حرکت کند و مسافران آن که شش نفر هستند می توانند در قسمت تحتانی هتل که در زیر آب قرار می گیرد، زندگی دریایی را تماشا کنند.
 
  

طرح پوزولانتی مبنی بر سلولهای خورشیدی رنگ حساس است که در ساختمان آن کار گذاشته می شودسلول خورشیدی "رنگ حساس" گونه‌ای سلول خورشیدی ارزان قیمت متعلق به دسته سلول‌های خورشیدی لایه نازک است. اساس کار این سلول‌ها یک نیمه‌‌ رسانا است که بوسیله یک آند حساس به نور و یک الکترولیت تشکیل می شود.

انرژی هتل شناور توسط سلولهای خورشیدی رنگ حساس تأمین می‌شود

 گرچه راندمان تبدیل انرژی در این سلول‌ها نسبت به دیگر سلول‌های خورشیدی پایین‌تراست اما آنچه باعث توسعه این نسل از سلول‌ها شده پایین بودن نسبت قیمت آنها بر عملکردشان است که تولید انرژی را به طور چشمگیری مقرون ‌به ‌صرفه کرده است.استراحتگاه شناور خورشیدی از دو لایه 15 میلیمتری فایبرگلاس چوب درخت بالسا تشکیل شده که بین آنها فضای خالی 30 سانتیمتری قرار دارد.نکته جالب این طرح این است که طراح پیشنهاد کرده است که سلولهای خورشیدی در داخل لایه های داخلی و خارجی کار گذاشته شود تا هم نور مصنوعی از داخل و هم نور خورشید از خارج بتواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

اقامت در هتل شناور برای شش نفر در نظر گرفته شده است

این هتل 20 متر طول دارد و برای شش نفر در دو اتاق دو نفره و دو اتاق یک نفره طراحی شده است که برای همه اتاقها سرویس بهداشتی مجزا در نظر گرفته شده است. محوطه 110 متر مربعی داخل دربرگیرنده یک آشپزخانه، یک سالن غذاخوری، یک محوطه استراحت و عرشه است.

  

مسافران هتل شناور می توانند در محفظه تحتانی هتل نمای کاملی از زندگی دریایی داشته باشند

طراح اظهار داشته است مهمترین شاخصه این هتل این است که از یک محفظه زیر دریایی برخوردار است که هر شش نفر می توانند نمای کاملی از زندگی دریایی داشته باشد.محوطه 110 متر مربعی داخل دربرگیرنده یک آشپزخانه، یک سالن غذاخوری، یک محوطه استراحت و عرشه است.به نوشته مهر، در رابطه با سیستم رانش به جلو این شناور که شاید نکته مهم ادعای صرفه جویی در انرژی آن باشد اطلاعات اندکی منتشر شده است و تنها به این نکته اشاره شده است که این استراحتگاه برای حرکتهای آهسته در خطوط ساحلی طراحی شده نه رفتن به اقیانوسها.نکته مهم در رابطه با این طرح این است که هرگاه این طرح به مرحله عملیاتی برسد باید از انرژی کمکی نیز بهره بگیرد و یا به نوعی آن را در دسترس داشته باشد.
 برای اطلاع از سایر اخبار سرویس علمی فناوری جام نیوز  اینجا  کلیک کنید. 

تصوير نخستين كامپيوتر دنيا

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 451 سه شنبه 16 خرداد 1391 نظرات (0)

تصوير نخستين كامپيوتر دنيا

موتورسیکلت حلزونی +عکس

عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 481 دوشنبه 15 خرداد 1391 نظرات (0)

شرکت اسپانیایی "SunRED " طرحی را به عنوان یک موتور سیکلت خورشیدی را معرفی کرده است و به نظر در آینده بتواند از بازار خوبی برخوردار شود.

به گزارش افکارنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران، در کنار خودروهای خورشیدی که امروزه به عنوان بخش انکار ناپذیری از سیستم های حمل و نقل آینده شناخته می شوند موتورسیکلتهای خورشیدی نیز در راه هستند وسعی می کنند تا بخشی از بازار آینده را برای خود تصاحب کنند.
یکی از ایده ها در این مورد مربوط به شرکت اسپانیایی " SunRED " است که طرح یک موتورسیکلت حلزونی را ارائه کرده است. در این طرح یک پوشش متحرک باطری خورشیدی بر روی این موتور سیکلت تعبیه شده است که با حرکت دادن آن به طور کامل می توان روی وسیله نقلیه را بپوشاند.

 
    

این موتور سیکلت فضایی در حدود ۳ متر مربع را برای باطری های خورشیدی خود نیاز دارد. پس از شارژ کامل این باطری ها موتور سیکلت مذکور می تواند مسافتی در حدود ۲۰ کیلومتر را با سرعتی در حدود ۴۸ کیلومتر در ساعت طی کند. میزان نیروی موجود در باطری های این موتور سیکلت در یک صفحه نمایش کریستال مشخص می شود. با توجه به افزایش قیمت جهانی سوختهای فسیلی به نظر می رسد که اینچنین طرح هایی آینده نگرانه بوده و در سالهای بعد بر بازار حکم رانی خواهند کرد.
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ،به سايت سرباز ایتک بلوچستان خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وب سایت ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين . براي تبادل لينك هم ما را سرباز ایتک بلوچستان لینک کنید و خبرم کنی تا وب شما را لینک کنم و هر هفته با بهترین مطالب و عکس بروز میشه ادرس سایت http://sarbazitk.10r.ir/درضمن بحثهای سیاسی و مذهبی جدا خوداری کنید وب سایت زیر نظر جمهوری اسلامی می باشد با سپاس فراوان عبدالستار ملک ریسیی...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    لینک دوستان
    آرشیو
    نظرسنجی
    میزان رضایت شما از موضوع وب سایت چیست
    پیوندهای روزانه
    تبلیغات شما
    کارت پستال درخواستی طراحان - سفارش از شما ، طراحی با ما
    دانلود آهنگ بلوچی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 569
  • کل نظرات : 1443
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 737
  • بازدید ماه : 1,912
  • بازدید سال : 48,301
  • بازدید کلی : 633,480