loading...
سرباز ایتک بلوچستان
عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 852 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (30)

از شهرستان میناب که به سمت شرق خارج می شوی کم کم حال و هوای شهری و زرق و برق بندر عباس جای خود را به کپرهای کوچک روستایی با مردماني محروم، مهربان و  فراموش شده می دهد. به جز چابهار که تنها بندر اقیانوسی ایران است و پاساژهای رنگارنگ و کشتی های کوچک و بزرگ رونقش داده اند، در جاي جاي طبيعت مرموز اين ديار طعم تشنگي و فقر نمايان است. در مسیر جاسک به چابهار روستاها و بخش هايي مثل شهرنو، لاش، گابريك، جگين، جهلو، كمبلي، هوتك، دادلي، ليردف، سديچ، كهير، كاروان و ... همه و همه نيازمند توجه بيشترند. این مسیر کم نظیر از میان مناظر بدیع طبیعت می گذرد مناظری که می توان آنها را با پارک های ملی مشابه در آمریکا مقایسه کرد. قابلیت های خفته ای که با برنامه ریزی صحیح می تواند جاذب اکوتوریست از سراسر دنیا باشد. چند عکس مختصر ببینید:

چابهار

رشته کوه مکران. از شگفتی هابی طبیعت ایران


jask to chabahar road

جاده ای در طوفان شن چشم انتظار حرکت ماست. در مسیر جاسک به چابهار طوفان های شن و سیلاب های شدید فصلی بسیار خطرناک هستند


baluchestan

تویوتا و مزدا عشق مردم است


مسجد

یک مسجد اهل تسنن در نزدیکی کهیر


گل استبرق - این گیاه داراي شيرابه سفيدرنگي است که در مناطق جنوبي ايران می روید و نام علمی آن  Calotropis procera مي باشد. درختي مخصوص مناطق گرمسيري است که  خواص متعدد دارویی دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط *-:¦:-* شـــــــیدا *-:¦:-* در تاریخ 1348/10/11 و 16:56 دقیقه ارسال شده است

شکلک در پناه خداوندشکلک

این نظر توسط *-:¦:-* شـــــــیدا *-:¦:-* در تاریخ 1348/10/11 و 16:55 دقیقه ارسال شده است

اگر باران نمی بارید هیچگاه بغض آسمان شکسته نمیشد
اگر زیر باران قدم نمیزدم ، هیچگاه دلم از دردها خالی نمیشد
اگر گریه نمیکردم هیچگاه قلبم از غم و غصه ها رها نمیشد
اگر با تو نبودم هیچگاه نفس کشیدنهایم تکرار نمیشد

شکلک

این نظر توسط *-:¦:-* شـــــــیدا *-:¦:-* در تاریخ 1348/10/11 و 16:55 دقیقه ارسال شده است

شبي غمگين شبي باراني و سرد
مرا در غربت فردا رها كرد
دلم در حسرت ديدار او ماند
مرا چشم انتظار كوچه ها كرد
به من مي گفت تنهايي غريب است
ببين با غربتش با من چه ها كرد
تمام هستيم بود و ندانست
كه در قلبم چه اشوبي به پا كرد
واو هرگز شكستم را نفهميد
اگر چه تا ته دنيا صدا كرد
شکلک

این نظر توسط *-:¦:-* شـــــــیدا *-:¦:-* در تاریخ 1348/10/11 و 16:54 دقیقه ارسال شده است

به تو عادت دارم
مثل پروانه به آتش، مثل عابد به عبادت
و تو هر لحظه كه از من دوری، من به ویرانگری فاصله می اندیشم
در كتاب احساس واژه فاصله یك فاجعه معنا شده است
تو توانایی آنرا داری كه به این فاجعه پایان بخشی
شکلک

این نظر توسط *-:¦:-* شـــــــیدا *-:¦:-* در تاریخ 1348/10/11 و 16:52 دقیقه ارسال شده است

امشب آسمان دلم ابریست، گرفته با ابرهای تیره، هر از گاهی رعدی و نم بارانی، ولی نمی بارد آنگونه که باید، نمی تواند سر در گمم امشب، مردّد میان احساس ومنطق، چه کسی حقیقت را می گوید؟ عقل یا دل؟

شکلک

این نظر توسط *-:¦:-* شـــــــیدا *-:¦:-* در تاریخ 1348/10/11 و 16:51 دقیقه ارسال شده است

نوای آهنگین قطره های باران است روی شیروانی اتاقم بوی لطیف نم باران شمعهایم می سوزند و من همچنان در جدال با افکارم نه هیچ چیز گشاینده این پیچیدگی نیست جز خود ما بگذار خود داروگر درد خود باشیم مرهمشکلک

این نظر توسط *-:¦:-* شـــــــیدا *-:¦:-* در تاریخ 1348/10/11 و 16:51 دقیقه ارسال شده است

باران می بارد امشب کاش می شد من هم ببارم! هماوای من شده است باران هماوای دلم دلی که بارانیست اما بوی خوش و نوای دل انگیز باران هم تسکین این دل نیست امشب کاش می شد من هم ببارمشکلک

این نظر توسط *-:¦:-* شـــــــیدا *-:¦:-* در تاریخ 1348/10/11 و 16:49 دقیقه ارسال شده است

واقعا تب اینرنت جهان رو گرفته و پیشرفت و کاربرد بسزایی در جامعه داره مرسی از اطلاعاتتشکلک

این نظر توسط *-:¦:-* شـــــــیدا *-:¦:-* در تاریخ 1348/10/11 و 16:46 دقیقه ارسال شده است

سلام ستار جان
خوبی؟؟
مرسی از حضور همیشگی شما دوست عزیز و مهربون راستی ستار جان برای کارتها واقعا ممنونم خیلی قشنگ و با سلیقه بود شکلک

این نظر توسط مهــــرداد در تاریخ 1348/10/11 و 1:33 دقیقه ارسال شده است

چه كند با رخ پژمرده من گل به چمن ؟

چه كند با دل افسرده من لاله به باغ ؟

من چه دارم كه برم در بر آن غیر از اشك ؟

وین چه دارد كه نهد بر دل من غیر از داغ ؟

عمر پا بر دل من می نهد و می گذرد ...

می برد مژده آزادی زندانی را ،

زودتر كاش به سر منزل مقصود رسد

سحری جلوه كند این شب ظلمانی را .

پنجه مرگ گرفته ست گریبان امید

شمع جانم همه شب سوخته بر بالینش

روح آزرده من می رمد از بوی بهار

بی تو خاری ست به دل ، خنده فروردینش

عمر پا بر دل من می نهد و می گذرد ...

كاروانی همه افسون ، همه نیرنگ و فریب !

سالها باغ و بهارم همه تاراج خزان

بخت بد ، هرچه كشیدم همه از دست حبیب

دیدن روی گل و سیر چمن نیست بهار

به خدا بی رخ معشوق ، گناه است ! گناه !

آن بهار است كه بعد از شب جانسوز فراق

به هم آمیزد ناگه ... دو تبسم : دو نگاه !

شکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ،به سايت سرباز ایتک بلوچستان خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وب سایت ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين . براي تبادل لينك هم ما را سرباز ایتک بلوچستان لینک کنید و خبرم کنی تا وب شما را لینک کنم و هر هفته با بهترین مطالب و عکس بروز میشه ادرس سایت http://sarbazitk.10r.ir/درضمن بحثهای سیاسی و مذهبی جدا خوداری کنید وب سایت زیر نظر جمهوری اسلامی می باشد با سپاس فراوان عبدالستار ملک ریسیی...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    میزان رضایت شما از موضوع وب سایت چیست
    تبلیغات شما
    کارت پستال درخواستی طراحان - سفارش از شما ، طراحی با ما
    دانلود آهنگ بلوچی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 569
  • کل نظرات : 1443
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 129
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 1,221
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 2,562
  • بازدید ماه : 3,778
  • بازدید سال : 33,482
  • بازدید کلی : 618,661