loading...
سرباز ایتک بلوچستان
عبدالستار ملک ریسیی بازدید : 1044 پنجشنبه 29 دی 1390 نظرات (27)

مشاهیر: سرباز

شهرستان سرباز از دير باز به جهت اينكه مهد پرورش شخصيتهاي بسياري در زمينه هاي مختلف اجتماعي بوده تاثير گذار در جريانات اجتماعي استان بوده است.وجود شخصيتهاي برجسته و بارزي در زمينه هاي مذهبي.فرهنگي .هنري و ... خود گواه محكمي بر اين مدعاست.به دليل اهميت و رواج هنر شعر و شاعري در اين شهرستان در ادامه سعي خواهيم كرد اشاره اي به زندگي بعضي از شاعران پر آوازه اين شهرستان نماييم ازرجال ،شخصیت هاومشاهیربرجسته سربازمی توان ازشاعران به ملااحمدحسن ،ملاابراهیم،ملاموسی راسکی وملاغلامقادرشاعرمشهوروحماسی،استادقادردادرودسازخواننده حماسی وازدراویش بزرگ منطقه درگذشته می توان به ملانورمحمدمعروف به فقیرگزک اشاره کرد. همچنین  ازهنرمندان وقیچک نوازان مشهورمنطقه می توان ازرسول بخش رنگشاهی نام برد وازعلمای برجسته سربازمی توان ازمولوی عبدالعزیزملازاده(ره)وپدرایشان مولوی عبدالله و ،مرحوم مولوی محمدعمرسربازی(ره)وبرادر ایشان مولوی عبدالرحمن چابهاری رانام برد.

 

                      تصاویر شالیزارهای زیبا از سرباز بلوچستان

برچسب ها مشاهیر: سرباز ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط eliza در تاریخ 1348/10/11 و 21:41 دقیقه ارسال شده است

قصه از حنجره ایست که گره خورده به بغض
صحبت از خاطره ایست که نشسته لب حوض

یک طرف خاطره ها یک طرف پنجره ها

در همه آواز ها حرف آخر زیبا ست

آخرین حرف تو چیست ؟

که به آن تکیه کنم !

حرف بیداری ماهی. دریاست
حرف من ..حرف من

دیدن تو در فرداست…..

شکلکشکلک

این نظر توسط عنایت در تاریخ 1348/10/11 و 9:21 دقیقه ارسال شده است

منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن
منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافریست رنجیدن
به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات
بخواست جام می و گفت عیب پوشیدن

این نظر توسط しѺ√e ســــــحـــــــر しѺ√e در تاریخ 1348/10/11 و 19:21 دقیقه ارسال شده است

اي کاش ...

واژه ي حقيقت آنقدر با دلها صميمي بود که براي بيانش نيازي به شهامت نبود !

اي کاش ...

پروانه عشق را در سوختن شمع مي ديد و او را باور مي کرد !

اي کاش ...

با هم بودن معني عاطفه را درک مي کرد

و اي کاش و ای کاش ...

دلها آنقدر خالص بود که دعاي قلب،بعد از پايين آمدن دستها مستجاب مي شد

این نظر توسط しѺ√e ســــــحـــــــر しѺ√e در تاریخ 1348/10/11 و 19:20 دقیقه ارسال شده است

وقــتی خواستن ها بوی شهوت میدهند
وقــتی بودن ها طعم نیاز دارند
وقــتی تنهایی ها بی هیچ یادی از یار، با هر کسی پر میشود
وقــتی نگاه ها، هرزه به هر سو روانه میشود
وقــتی غریزه، احساس را پوشش میدهد
وقــتی انسان بودن آرزویی دست نیافتنی میشود
نــه دیگر چیزی نمی خواهم

این نظر توسط しѺ√e ســــــحـــــــر しѺ√e در تاریخ 1348/10/11 و 19:20 دقیقه ارسال شده است

سلام داداش ستار خوبی؟
بابت دیشب عذرمیخوام دیشب صدام زدن از نت خارج شدم
بازم معذرت میخوام امیدوارم ببخشین
چه سرسبزه خیلی زیباس امیدوارم قسمت بشه بیام از نزدیک ببینم

این نظر توسط مهــــرداد در تاریخ 1348/10/11 و 12:53 دقیقه ارسال شده است

مهربان

سبد معذرتم را بپذیر ؛

کودکی هستم شوخ خانه ام در ته بن بست فراموشی یک زوج قدیمی مانده

خانه دل اما ، جای بکریست هنوز ،

پر سبزینه و ریحان و غزل ،

پر تکرار گیاهان نمو ،

پر ابیات ملون شده در خمره عشق ،

پر انوار خدا.

داخل خانه دل ؛

جای جمعیت هرجائی نیست کل دارائی من تازگی دلکده است

من به دل راز رسیدن دارم ،

من به دل ثروت هنگفت عدالت دارم ،

خوب می فهمم اگر در باران ،

چتر خود را به کسی بخشیدم؛

توشه رفتنم از لطف خدا آکنده ست

خوب میدانم اگر جای توپیشم خالیست ؛

حکمتی در کارست.

شکلک

این نظر توسط مهــــرداد در تاریخ 1348/10/11 و 12:52 دقیقه ارسال شده است

مهربان

آنقدر شاعرم امشب که فقط ،

سایه مهرتورا کم دارم

باتو هستم

ای سراپا احساس

خون تو در رگ من هم جاریست ،

جنس ما جنس بلد بودن کانون گل است.

شکلک

این نظر توسط مهــــرداد در تاریخ 1348/10/11 و 12:49 دقیقه ارسال شده است

....
يك...
دو....
سه....
چندين و چند
...هر چقدر مي شمارم خوابم نمي برد
من اين ستاره هاي خيالي را
كه از سقف اتاقم
تا بينهايت خاطرات تو جاري است
....
يادش بخير
وقتي بودي
نيازي به شمردن ستاره ها نبود
اصلا يادم نيست
ستاره اي بود يا نبود
هر چه بود شيرين بود
حتي بي خوابي بدون شمردن ستاره ها.

شکلک

این نظر توسط مهــــرداد در تاریخ 1348/10/11 و 12:48 دقیقه ارسال شده است

برخیز که غیر از تو مرا دادرسی نیست

گویی همه خوابند ، کسی را به کسی نیست

آزادی و پرواز از آن خاک به این خاک

جز رنج سفر از قفسی تا قفسی نیست

این قافله از قافله سالار خراب است

اینجا خبر از پیش رو و باز پسی نیست

تا آئینه رفتم که بگیرم خبر از خویش

دیدم که در آن آئینه هم جز تو کسی نیست

من در پی خویشم ، به تو بر می خورم اما

آن سان شده ام گم که به من دسترسی نیست

آن کهنه درختم که تنم زخمی برف است

حیثیت این باغ منم ، خار و خسی نیست

امروز که محتاج توام ، جای تو خالیست

فردا که می آیی به سراغم نفسی نیست

در عشق خوشا مرگ که این بودن ناب است

وقتی همه ی بودن ما جز هوسی نیست.

شکلک

این نظر توسط مهــــرداد در تاریخ 1348/10/11 و 12:48 دقیقه ارسال شده است

هر روز
شیطان لعنتی
خط های ذهن مرا
اشغال می كند
هی با شماره های غلط ، زنگ می زند،‏
آن وقت من اشتباه می كنم و او
با اشتباه های دلم حال می كند.
دیروز یك فرشته به من می گفت:
تو گوشی دل خود را بد گذاشتی
آن وقت ها كه خدا به تو می زد زنگ
آخر چرا جواب ندادی
چرا بر نداشتی؟!
یادش به خیر
آن روزها
مكالمه با خورشید
دفترچه های ذهن كوچك من را
سرشار خاطره می كرد
امروز پاره است
آن سیم ها
كه دلم را
تا آسمان مخابره می كرد.
×××
با من تماس بگیر ، خدایا
حتی هزار بار
وقتی كه نیستم
لطفا پیام خودت را
روی پیام گیر دلم بگذار.

شکلک


کد امنیتی رفرش
1 2 3 صفحه بعد
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ،به سايت سرباز ایتک بلوچستان خوش آمديد . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وب سایت ياري رسانيد . براي سريع تر رسيدن به مطلب مورد نظر از آرشيو موضوعي استفاده كنيد همچنين . براي تبادل لينك هم ما را سرباز ایتک بلوچستان لینک کنید و خبرم کنی تا وب شما را لینک کنم و هر هفته با بهترین مطالب و عکس بروز میشه ادرس سایت http://sarbazitk.10r.ir/درضمن بحثهای سیاسی و مذهبی جدا خوداری کنید وب سایت زیر نظر جمهوری اسلامی می باشد با سپاس فراوان عبدالستار ملک ریسیی...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    میزان رضایت شما از موضوع وب سایت چیست
    تبلیغات شما
    کارت پستال درخواستی طراحان - سفارش از شما ، طراحی با ما
    دانلود آهنگ بلوچی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 569
  • کل نظرات : 1443
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 85
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 273
  • باردید دیروز : 242
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,560
  • بازدید ماه : 5,549
  • بازدید سال : 35,253
  • بازدید کلی : 620,432